rensa fisk

nu är jag brun. hah, allt är möjligt eller vad säger man?
har bakat brownies, med florsocker och små strösselhjärtan på. mark kollade på när jag bakade och sa när jag hälde ner 300 gram smält smör i smeten "den här kakan är en sån maninte äter allt på en ¨gång" och så nickar man mot fettet som droppar ur kastrullen.
nu har det gått 3 timmar sen det var klarbakat och halva sattsen är redan borta.

mark och jag åt på resturang här om dagen, jag var sugen på något färskt och beställde in dagens färska fisk.
när maten kom låg det en hel fisk på min plats, detvar inte första gången i mitt liv jag fått det så, jag tycker det är gott.
servitören som serverade oss och lät mig provsmaka in svansade runt vårt bord, jag tor han flörtade lite med mig.
när jag ätet halva fisken måste man ju dra bort ryggraden för att äta andra halvan, när man gör detta åker även huvudet av. mark blev lite lätt äcklad men sen såg han en hemlös katt som gick på gatan.
han tar ryggraden som har lite fisk på sig plus huvudet och lägger det vid katten som gladeligen äter upp allt. kvar på taldricken finns lite kokta grönsaker, en potatis och skinnet av fisken. servitören kommer och tar de tomma faten och frågar om allt smakade bra, jag taclar och säger att det var mycket gott.
nästa gång han kommer ser han ut som hans ka spricka av skratt, vi tar våran nota och går.
dagen därpå går vi dit för att dela på en flaska vin. gårdagens servitör kommer förbi och säger "hej IGEN" och fnissar nästintill rodnar.
då slog det mig. HAN TROR JAG ÅT FISKHUVUDET! jag får en hel fisk, det enda som finns kvar är skinnet. han måste ju undrat vart fan huvudet tog vägen! mark skrattade så bordet skakade nu kommer jag aldrig gå dit igen.

imorgon har bea kalas.
gud vad kul ni kommer ha, pjamas och allt, plus elin! funderar på att ringa och vara med i speakerphone hela kvällen.
jaghar köpt en flska vin, tänkte dricka ett glas i beas ära imorgon. grattis tjejen!

jonas har tydligen sett en mosad människa. i söndags ramlade enkille från åttonde våningen på hotell aglair på stureplan, rätt ner i asfalten. jonas som skulle öppna spymlan för dagservering såg en köttfärspöl på markenmed kläder. "hade han huvudet kvar!?!?!" "nä detvar typ borta, och vet du vad viktoria gör(våran chef, min exchef) hon frågar om jag vill ha korvstroganoff till lunch"
haha.

allt är frid och fröjd förutom att jag är magsjuk, mark sa att jag bara inbillade mig men jag tror han skulle ta tillbaka det om han gick in efter mig när jag vart på toa.

Kommentarer
Postat av: Mary

fyyy.

jag tror det var nån som hade hoppat vid bergshamra idag för tåget gick inte dit pågrund av en "olycka på spåret" eeeewwh.

2008-09-03 @ 18:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback