duva

haha jag kan inte låta bli att skratta varje gång jag tittar på bilden av duvan.

HAHA, duva

idag var jag på barista kurs med jobbet, det tog två timmar, jag lärde mig ingenting för jag visste det mesta redan. men jag år ett diplom, alltid bra att ha på CVt? har säkert nytta av hur man skummar mjölk till grädde när jag är florist!
jag ska söka jobbs om florist.
för att sedan börja min utbildning till bröllopplanerare, coach, eller vad det nu heter. jag ska ta reda på mera om kurserna och jobba deltid och plugga, men dte blir nog inte försn om ett år. men ÄNDÅ, jagvet vad jag vill göra nu, känns som ett framsteg.

idag kramades jag och peter, det var mysigt. jag behövde en kram, han med. peter blev en aning tjurig när han fick en beställning av ena praktikanten, även fast han just hade sgat till mig att köket hade stängt.
"men jag sa ju att det var stängt, aja en till då" *suckar*
"behöver du en kram nu?"
"ja, jag tror allt jag behöver det"
jag går in i köket och kramar peter, gotland blir högljudd(eter johan är från gotland, visste inte vad han hette så gotland it is)
"vadå?"
"due kan jue intö bare komme in haer och krame på petör"
"varför inte nu då"
*gotland blänger*
"är du avis eller vadå?"
"jae men det kanske jag aer"
gotland får en kram
"alla nöjda?"
linda får luft inne från kylen
"brian har inte fått någon"
"äch han är för ung för sånt"
brian är 16.

jag kommer sakna dom härliga människorna på sturecompaniet. alla sköna kockar. det är dom som lyfter hela dagen.

jag ska åka och köpa tyger, jag är så extremt understimulerad just nu. s¨jag ska köpa fina tyger med mönster, klippa och rama in i fina stora ramar och ha på väggarna! GUD SÅ SNYGGT! sen ska jag pyssla på mitt rum ås det blir superfint! sen ska jag försöka börja läsa liftarens guide till galaxen också. blir nog bra det här, vi har en gammal skinnstol i källaren, undrara omjag kan ta upp den på mitt rum och göra läshörna?

jag saknar elin, vi hade alltid kul ihop.

mark kommer hit på torsdag. jag har bett honom 4 gånger att köpa blommor.
"kanshe" "its kanske babe"
ska bli skönt iallafall, bara f¨ligga i hans famn hela helgenoch bara vara.
han var så snäll igår när jag var mega nere, (har jag sgat att jag gått upp i vikt och 2 cm runt midjan?) (jonas på jobbet hade mage att säga "ett av dina lår är två av mina" sen kilade han iväg högräd i ansiktet och fnissade)
jag är SÅ TJOCK JUST NU! fläskig lixom

mitt nya sunda liv som jag bröt imorse genom att äta en biscotti.
1. inge kaffe what so ever. max en latte i veckan(vilket rä lite eftersom jag dricker två per dag)
2. enbart äta godis för MAX 20 kronor i veckan(då är glass och chips inräknat så det blir inte mycket för en tjuga)
3. inte småäta, bara tre mål om dagen plus frukt.
4. sluta dricka vin bara för det är gott.
en månad är planen, håller det längre blir jag bara glad
5. gymma så ofta jag kan
vad torr ni? kan jag bli smal igen? (jag vet, det sitter säkert någon och läser min blogg som ogillar mig och tänker "du har aldrig varit smal" nej menursäkta mig för du är undernärd eller nått och tror att idealet är att vara storlek noll)

jag vet inte varför jag är ås aggresiv mot allt. jag bara fräser och är sur.
sen blir jag så otroligt ENORMT irrietard på allt våldtäkter, folk som håller sexslavar, har sex med djur osv osv. utan att jag kan göra något. jag vill bara stoppa allt.
tänk om ALLA våldtäksmän kände samma känsla som mig när jag har sex, då skulle dom nog inte vålta. det skulle inte vara så skönt.
hur kanman ha sex med någon sominte vill? hur kan man känna nutning av att se någon lida? vara medvetlös, apatisk, blödande? hur kan man? vad är man för sjuk varelse, man är varkebn djur eller människa. man är inte värd att bli kallad något.
tänk om man var läkare och behövde rädda livet på en sån... det skulle jag aldrig klara av. rädda livet på en våldtäksman. jag blir så arg över att jag inte kan hjälpa. inte kan stoppa allt! hur kan dom vara så svaga.
eller pojkvänner som våldtar sina flickvänner för dom inte vill? hur kanman våldta någon man älskar!? hur kanman vålta sitt eget barn? HUR ÄR MAN FUNTAD! jag förstår inte. kan någon bara förklara hur en sån varelse tänker? om dom ens gör det?

man säger ju att den enda mannen en kvinna ska lita på är sin egen far. men om man inte har någon, omman blir misshandlad, våldtagen eller ser min pappa misshandla sin mamma. om man inte ens kan lita på sin egen far, vem ska man då lita på?
jag vet inte, jag har ingen pappa, mitt liv kommer alltid gå ut på ett sökande efter någon som kan ta hans plats. någon som kan ta hand om mig och läsa en saga när jag är sjuk. som kan bära mig på ryggen och hålla mig i handen.
usch.

jag vill färga om mitt hår igen.
jag är ganska nere nu, jag klagade till mark igår i teleofnen om hur nere jag var, han peppade mig i 40 min sedan blev han nere själv och vi båda var deppade över våra livssituationer.
men som jonas sa "jag är ju iallafall inte gift med omid" (HAHahAhAhA)

när man är nere ska man göra det bästa av situationen, göra något man tycker om sysselsätta sig.
mitt tips till dig är att titta på bilden av duvan på brunnslocket. den ÄR kul. eller så är det jag som har taskig humor.

Kommentarer
Postat av: elin

hej älskling. jag saknar dig med! men (ganska) snart kommer jag hem igen o då ska vi fanimej hare kul!
jag vet hur du känner när du är nere o känner dig fläskig. jag känner mig också fläskig. sjukt fläskig. kollar på gamla bilder på mig under badmintontiden... varför kan jag inte få se ut sådär igen?

(och du har dålig humor för jag fattar ingenting med duvan..?)

PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback